Cum promovezi un landing page prin Google AdWords

Într-un comentariu la un articol de pe un blog străin, cineva spunea cam așa: „Dacă nu folosești landing page-uri în campaniile tale Google AdWords, în 2015, e ca și cum ai arunca banii la coșul de gunoi.” 

Deși este o părere cam radicală, tind să cred că într-o mare măsură omul are dreptate. Cu toate că setarea unei campanii de AdWords îți poate da destule bătăi de cap, știi sigur că, în 2015, publicitatea plătită este soluția cea mai bună pe care o ai.

Ce este publicitatea prin Google AdWords?

Cea mai uzuală formă de promovare prin Google AdWords este CPC (Cost Per Click). Ea presupune ca tu să plătești pentru fiecare click pe care un utilizator de internet îl dă pe reclama ta. Practic, tu cumperi trafic pe site-ul tău și nu te bazezi pe cel organic (care intră din căutările pe Google, fără să îl poți controla).

Promovarea prin Google AdWords poate fi de două tipuri: 

  • Search: reclama ta va fi afișată sub forma unui anunț, pe pagina de căutări Google, atunci când utilizatorul a căutat cuvinte cheie setate de tine

exemplu google search

  • Display: reclama ta va fi afișată sub forma unui banner, pe site-urile vizitate de utilizator care permit afișarea reclamelor Google

exemplu google display

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Bugetul stabilit pentru fiecare campanie Google depinde de posibilitățile tale, dar și de concurența pentru cuvintele cheie pe care vrei să le folosești. Știind fiecare cuvânt ce cost per click mediu are, poți estima un număr de vizitatori la care te poți aștepta, din Google AdWords. Însă, perioada în care să te aștepți la acest trafic depinde de rata de click (CTR) pentru fiecare cuvânt cheie ales de tine.

Instrumentul care te ajută să afli costurile per click ale cuvintelor cheie este planificatorul de cuvinte cheie (Keyword Planner).

Ce este un landing page?

Landing page-ul (pagina de aterizare) este acea pagină pe care ajung toți vizitatorii care dau click pe reclamele tale Google AdWords. Poate fi o pagină integrată în site-ul tău sau poate fi separată, însă cel mai important lucru este ca pe acea pagină, vizitatorul să fie direcționat către o acțiune specifică: cumpărare produs, cerere ofertă, abonare la newsletter, creare cont, descărcare ebook, etc.

Niciodată nu seta campania de AdWords pe o pagină oarecare din site-ul tău și, în niciun caz, pe homepage!

Ce este un landing page dedicat Google AdWords?

Dacă dorești să creezi un landing page special pentru campania ta de Google AdWords, atunci trebuie să ții cont de următoarele detalii:

#1 Aliniază-ți mesajul reclamei cu textul paginii

Dacă mesajul din anunțul tău Google AdWords este cu mult diferit față de textul inițial al paginii, atunci este posibil să pierzi bani și conversii, deoarece utilizatorii care au dat click vor avea impresia că nu au găsit ceea ce au crezut că vor găsi și nu vor da click.

Iată un exemplu pozitiv:

social media crm exemplu

Am căutat pe Google „Social Media CRM” și, după ce am văzut mesajul de mai sus afișat, am dat click și am ajuns pe o pagină de unde am dedus de la bun început că este ceea ce căutam.

social media crm exemplu 2

Această pagină se continuă cu mai multe informații despre acest CRM, însă nu distrage atenția cu nicio informație în plus și singura acțiune posibilă este apăsarea butonului „Start My Free Trial”. Din acest motiv, atât alinierea mesajelor cât și structura paginii își fac treaba.

#2 Include beneficiile sub formă de listă

Nu vreau să dau o rețetă standard, ca pe toate paginile pe care le-am văzut, unde sunt prezentate beneficiile (sau caracteristicile unui anumit produs) sub formă de listă. Aceste elemente pot fi plasate unul lângă celălalt, pe coloane, sau unul sub altul, ca în exemplul de la SproutSocial:

sproutsocial exemplu

#3 Include un formular de call to action cât mai vizibil

Vizitatorii trebuie să recurgă la o acțiune după ce au intrat pe landing page. Indiferent de tipul acțiunii, ei trebuie să îți ofere câteva detalii despre ei, printre care și date de contact.

Însă, ai grijă să nu ceri prea mult și să oferi prea puțin în schimb. De exemplu, un vizitator și-ar da bucuros numărul de telefon știind că a comandat un produs, însă puțini și-ar da numărul de telefon pentru descărcarea unui ghid gratuit pus la dispoziție de tine.

Mai multe bune practici pentru landing page-uri poți citi în articolul acesta.

În continuare, haide să vedem cum setăm o campanie de Search pentru promovarea landing page-ului tău.

Pasul 1: Setarea cuvintelor cheie

Cuvintele cheie sunt acei termen care, dacă sunt căutați pe Google, vor genera afișarea anunțului tău publicitar. Am scris mai demult despre alegerea cuvintelor cheie pentru articole, însă acum să discutăm despre cuvintele cheie în contextul vânzării.

Când alegi aceste cuvinte, trebuie să te pui în mintea consumatorului atunci când caută pe Google și să te gândești ce cuvinte ar căuta el, având în minte vânzarea (sau acțiunea dorită de tine pe acel landing page).

De exemplu, dacă ai un landing page pe care vinzi anvelope auto, atunci cuvinte cheie precum „schimb anvelope”, „echilibrare roti” sau „anvelope preț” nu au ce căuta în campania ta.

Trebuie să folosești toate cuvintele specifice acțiunii dorite pe pagina ta.

De exemplu, pentru o pagină de vânzare anvelope, cuvinte potrivite ar fi „anvelope auto”, „cauciucuri Michelin” sau „anvelope de vanzare” ar funcționa.

Pasul 2: Structurarea și crearea paginii

Mai întâi poți desena structura paginii tale, așa cum ți-o dorești și apoi, după ce obții un feedback și o aduci la forma finală, poți începe crearea de conținut pe baza structurii validate.

Așa cum spuneam și în articolul dedicat bunelor practici în crearea unui landing page, pagina ta:

  • trebuie să prezinte o ofertă clară;
  • să conțină cel puțin un call to action (în funcție de lungimea paginii), vizibil din orice punct;
  • să conțină un formular;
  • să nu aibă elemente care distrag atenția.

Pasul 3: Setarea unui bid

În AdWords, poți seta cel mai mare preț pe care îl poți plăti pentru un click pe reclama ta. Acesta se numește bid. În general, cu cât bid-ul este mai mare, cu atât e posibil ca pe cuvintele cheie alese de tine, anunțul tău să fie afișat înaintea celor aparținând concurenților.

Practic, Google AdWords are la bază un sistem de licitație automată. Licitația începe odată ce un utilizator Google caută un anumit cuvânt cheie folosit și în campaniile Google AdWords. Dacă există un comerciant care a setat un bid mai mare (a licitat un cost mai mare per click), atunci anunțul lui va fi plasat la început.

Calitatea anunțurilor și calitatea paginii de destinație (relevanța pentru utilizatori) pot determina un cost per click mai mic și plasarea anunțului tău înaintea celor concurente, ceea ce poate duce la câștigarea licitației. Pe acest subiect, te invit să citești un articol foarte interesant care te va lămuri cu toate detaliile de care ai nevoie. 

Pasul 4: Scrierea anunțului

Anunțul tău trebuie să fie scurt dar suficient de cuprinzător și convingător ca să genereze cât mai multe click-uri.

De aceea, „ingredientele” unui astfel de anunț sunt:

  • un titlu convingător și orientat către vânzare;
  • o meta descriere care să indice cu exactitate produsul sau serviciul promovat pe pagina de aterizare;
  • un call to action care să solicite vizitatorului să afle mai multe (fără să fie folosite cuvintele „click aici”);
  • extensii (locație, program de lucru, date de contact, link-uri utile) – acestea nu influențează costul, dar pot îmbunătăți rata de click.

La final, tot ce trebuie să faci este să trimiți anunțurile către aprobare de la Google, înainte să înceapă campania.

Pentru mai multe sfaturi despre scrierea anunțurilor, citește acest material înainte să mergi mai departe.

Pasul 5: Setarea campaniei de remarketing

Odată creat landing page-ul și setată campania de Search, nu trebuie să te oprești. Munca ta nu s-a încheiat.

După ce pagina ta de aterizare acumulează un trafic suficient de mare (cel puțin 500 de vizitatori unici), poți începe să îți setezi și o campanie de remarketing, prin Display.

Ce înseamnă remarketing? Utilizatorii care au vizitat pagina ta și au părăsit-o vor vedea, pe site-urile pe care ei intră și care permit acest lucru, banner-ul aferent campaniei tale, care are ca scop să îi aducă înapoi pe pagina ta.

Pentru a seta o astfel de campanie, trebuie ca:

  • pagina ta de aterizare (dar poate și website-ul tău) să conțină în codul sursă un tag de la Google AdWords.
  • să creezi unul sau mai multe seturi de bannere cu un mesaj destinat utilizatorilor deja familiari cu produsul / serviciul pe care îl promovezi.

Pentru a crea o campanie de remarketing eficientă, iată 19 strategii pe care le poți aplica.

Și… asta e tot!

Dacă dorești să citești în continuare mai multe sfaturi utile pe acest subiect, te invit să citești acest interviu cu Laurențiu Mihai, specialist acreditat Google AdWords.

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!