Cuprins articol
Trebuie să pregătesc strategia SEO înainte sau după ce aleg platforma pentru site-ul meu cel nou?
Despre soluțiile de dezvoltare a unui magazin online – Custom sau Open Source – am mai vorbit într-un articol anterior, însă am discutat mai puțin despre legătura dintre strategia SEO și soluția tehnică de dezvoltare a website-ului.
Așadar, am stabilit deja un plan inițial pentru dezvoltarea unui magazin online pe o platformă de tip Open Source și știm de ce este important să avem acest plan pregătit, înainte ca echipa de dezvoltare și optimizare să ne propună soluția tehnică – platforma – potrivită.
Am planul de realizare a site-ului. Am ales platforma pe care voi dezvolta site-ul și sprijinul unui programator. Acum ce urmează?
Trebuie să stabilim planul concret de lucru pentru optimizare, și, înainte de toate, trebuie să știm de la început ce setări și modificări SEO permite platforma sau ce soluții alternative am, în caz că unele dintre ele nu se fac automat sau prin plugin-uri și module speciale.
Setări și modificari SEO pentru platformele Open Source
Există foarte multe platforme de tip Open Source, iar cele mai cunoscute și folosite în ecommerce-ul românesc sunt: PrestaShop, Joomla, Magento, Open Cart, CS Cart, XCart, Summer Cart sau WordPress. Pe lângă modulele și plugin-urile disponibile gratuit și costul celor plătite, strategia SEO trebuie să țină cont și de alte aspecte specifice fiecărei platforme.
Comportamentul acestor platforme este diferit în funcție de: operațiunile de optimizare a paginii de produs sau de categorie, de integrarea sau eliminarea categoriilor sau secțiunilor noi în structura site-ului și de integrarea scripturilor de monitorizare a traficului pe site. De asemenea, în funcție de fiecare platformă, comportamentului vizitatorilor este diferit.
Webmasterii, specialiștii SEO sau deținătorii de site-uri care își gestionează singuri site-ul vor stabili de la început modificările ce țin de optimizare, în funcție de platforma pe care este dezvoltat site-ul, mai ales dacă este vorba de magazine online medii sau mari, cu un volum de produse de peste 1000 și cu un flux intens de integrare și eliminare a produselor pe site.
Aceste modificări pot fi:
- optimizarea și personalizarea automată a Meta Tag-urilor și a prezentării produsului în pagina web (NU preluată automat și identic de la furnizori)
- comportamentul URL-urilor la modificări de structură sau redirect-uri (unele integrează automat ID-uri sau “category” ce pot fi sau nu modificate/optimizate); unele platforme permit ca un produs să facă parte din mai multe categorii altele nu, iar URL-urile au în acest caz o anumită formă
- optimizarea pentru Desktop și Mobile: cât de multe lucruri ne permite platforma să facem și cât de bine
- optimizarea tunelului de vânzări: câți pași va parcurge vizitatorul la intrarea pe site până la click-ul de finalizare a comenzii și cum mă ajută platforma aleasă în acest sens
- plugin-urile pentru generarea fișierelor Sitemap.xml și Robots.txt sunt de asemenea diferite de la o platformă la alta, și nu întotdeauna fișierul generat este varianta cea mai bună pentru site-ul meu
- viteza de încărcare și optimizarea imaginilor, posibilitatea integrării în timp de noi funcționalități în site, precum și felul în care acestea influențează calitatea SEO a site-ului, sunt de asemenea aspecte de luat în considerare.
Despre optimizare magazin online Magento, la SEM Days 2014
Știm deja că paginile web duplicate generate de filtre, paginație sau alte funcții din site sunt o problemă ce trebuie atent gestionată pe orice tip de Open Source, fie prin restricționarea indexării în fișierul Robots.txt, fie prin folosirea tag-urilor Canonical (“rel=canonical”) sau tag-urile pentru paginație (rel=”prev” si rel=”next”).
Magento este una dintre platformele Open Surce în care fișierul Robots.txt nu este generat și setat automat, ca la PrestaShop sau WordPress de exemplu, iar dacă acest fișier nu este setat de către programator sau webmaster, se integrează automat o linie de cod de tipul “<meta name=”robots” content=”*” />” care generează probleme în SERP.
Despre gestionarea și optimizarea magazinelor online dezvoltate pe Magento putem să aflăm mai multe lucruri la unul din seminariile SEM Days 2014, „The importance of on page SEO for Magento”, în cea de-a 2-a zi de conferințe (25 Sept 2014). Ne vedem acolo!
sursa foto: customstomfitonline.com