101 sfaturi pentru a deveni un blogger mai bun

În primul rând să definim ce înseamnă un blogger bun. Este un blogger care scrie cu gândul la cititorii lui, oferă informaţie relevantă, sprijină iniţiativele de valoare ale celorlalţi bloggeri, îşi menţine poziţia, nepunându-şi în joc niciodată integritatea.

Un blogger bun poate să fie popular, să fie un A-list Blogger. Poate să fie un om care să şi facă bani din blogging. Atât timp cât el nu se dezice de la valorile şi principiile sale, adică reprezintă o persoană integră, eu îl consider un blogger bun.

De ce am ales să fac lista asta?

Lista aceasta reprezintă părerea mea asupra ce înseamnă un blogging de calitate, făcut pentru a genera un impact şi pentru a ajuta oamenii care au nevoie să creeze un conţinut de calitate. Să urmărim în continuare sfaturile:

1. Networking. Un blogger bun stabileşte conexiuni şi se foloseşte de ele.

2. Cercetează stilul celor mai buni. Urmăreşte persoanele cele mai influente din nişa ta. Nu degeaba au ajuns acolo.

3. Fii responsabil cu conţinutul tău. Nu posta ceea ce nu vrei să citească prietenii sau familia ta.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4. Specializează-te. Nu considera că poţi să scrii despre toate. Scrie legat de ce ştii mai bine.

5. Provoacă-te continuu. Scrie posturi mai lungi, mai complexe, ăsta e un exemplu de provocare pe care mi-am asumat-o.

6. Schimbă mediul de lucru. Nu trebuie să stai toată ziua în casă şi să lucrezi. Lucrează dintr-o cafenea sau din parc. Plimbă ursu’!

7. Inspiră-te, dar nu imita. Mai bine eşuezi în originalitate decât să reuşeşti prin imitaţie.

8. Diversifică-ţi conţinutul. Foloseşte poze, video-uri, podcast-uri, nu doar text, text, text/

9 .Titlul este cel mai important element al unui articol. Reprezintă interfaţa dintre tine şi cititorii tăi. Atrage-i încă de la titlu.

10. Leagă-ţi articolele între ele. Fă referinţe în articolul tău şi la vechile tale articole.

11. Învaţă să îţi promovezi singur articolele. Ar trebui să petreci mai mult timp promovându-ţi articolele. Scrie pentru a fi citit!

12. Ai nevoie de o muză sau de o sursă mai serioasă de inspiraţie. Pe mine mă inspiră plimbările cu autobuzul.

13. Împinge-ţi limitele. Încearcă să scrii câteva articole de 100 de item-uri sau peste 10.000 de cuvinte din acelaşi subiect. Scrie și ebook-uri, nu doar articole!

14. Nu te epuiza și nu căuta să te sleieşti de puteri, e şi mâine o zi.

15. Lasă loc de contribuţie externă. Nu trebuie ca fiecare articol să aibă un final, lasă loc de discuţii şi de adăugat puncte.

16. Învaţă să foloseşti mai puţine cuvinteScrie mai puţin, exprimă mai mult.

17. Stabileşte un dialog cu cititorii tăi. Este foarte important să nu vorbeşti de unul.

18. Invită la dialogunii poate simt că pot contribui doar dacă sunt invitaţi.

19. Evaluează-ţi eforturile. Nu căuta să munceşti degeaba. Monitorizează-ţi eforturile de promovare.

20. Premiază micile victorii. Stabileşti paşi mici ce merită sărbătoriţi. Prima sută de comment-uri, primele 100 de RT-uri, primele 50 de articole etc.

21. Stabileşte-ţi un ritm de lucru. Trebuie să ştii cum lucrezi, dacă poţi să scrii 2 ore zilnic, fă din asta un obicei.

22. Frecvenţa posturilor este foarte importantă. Organizează-ţi un calendar de postare. Eu caut să postez cam 2-3 articole pe săptămână.

23. Încearcă întotdeauna să fii motivat. Priveşte jumătatea plină a paharului şi foloseşte asta în munca ta.

24. Invită-i pe ceilalţi să posteze pe blog-ul tău. Guest post-urile din partea celor care au aceleaşi interese ca şi tine nu pot decât să te ajute.

25. Scrie pentru alţii, pasul de mai sus funcţionează şi viceversa.

26. Poartă cu audienţa ta, cum ai vrea ca ei să se poarte cu tine. Aşa consider că îi vei câştiga prin respect şi responsabilitate.

27. Nu cenzura criticile. Admite părerea contrară a celorlalţi, nu trebuie să ai numai păreri de laudă pe blogul tău.

28. Stabileşte nişte reguli de conduită. Nu cred că ar trebui să permiţi să se sară calul. Eu îţi recomand să nu încurajezi controversa şi spamul.

29. Sprijină iniţiativele altora. Există idei ce merită sprijinul tău, oferă-ţi tot suportul.

30. Alege-ţi cele mai neconvenţionale surse de inspiraţie. Peisaje, pisici, citate din literatură, filme, muzică hip hop, inspiraţia de obicei vine din lucrurile de zi cu zi.

31. Recunoaşte-ţi limitările. Nu eşti Superman, deşi ţi-ar plăcea să fii. David Ogilvy a spus despre el că „este incapabil în orice domeniu, mai puţin publicitatea”.

32. Foloseşte-te de reţelele sociale. Socializează cu persoanele cu care nu poţi să le cunoşti fizic. Trebuie să fii abil şi în social skills, nu doar pe net.

33. Tu eşti blog-ul tău! Blogul tău trebuie să îti reflecte personalitatea.

34. Mândreşte-te cu munca ta. Dacă munca ta nu reprezintă un motiv de mândrie, de ce ai ales să o faci de prima dată?

35. Oferă ceva gratuit. Resursele gratuite reprezintă cel mai simplu mod de a te face cunoscut. Oferă ceva de valoare şi gratuit.

36. Oferă servicii plătiteTrebuie să îţi preţuieşti cunoştinţele şi experienţa. Oferă şi servicii plătite celor care şi le permit.

37. Educă, după aceea caută să vinzi. Nu băga pe gât un produs în care nimeni nu are încredere. Vorbeşte-le despre beneficiile produsului şi abia după aceea caută să îi îndrepţi către vânzare.

38. Împrumută termeni din alte domenii. Fă analogii, împrumută expresii din alte domenii sau din altă limbă şi dă-i un nou sens. Consideră-te un poet.

39. Educă-te permanent. Învaţă, informează-te, aplică, în mod continuu. Toată viaţa ar trebui să învăţăm.

40. Devino sociabil. Eşti uşor de abordat? Lumea vrea să intre în discuţie cu tine? Dacă nu, îţi recomand să devii mai sociabil.

41. Obţine recomandări. Dacă ai ajutat pe cineva şi consideri că meriţi, cere un testimonial şi afişează-l pe blog. Lumea este interesată să vadă cu cine ai mai lucrat.

42. Devino influent. Scoate capul afară din cireadă. Preia iniţiativa şi vei câştiga mai multă influenţă în domeniu.

43. Leagă canalele de comunicare între ele. Twitter, Facebook, Email, Messenger. Leagă-le de blog-ul tău. Concentrează-ţi eforturile de comunicare.

44. Fă din pasiunea ta, blog-ul tău, un business. Deoarece că scrii deja cu interes, caută să produci conţinut care să merită să fie remunerat.

45. Scrie conţinut timeless. Caută să oferi sfaturi pe termen lung, nu doar actuale. Aşa vei obţine trafic de-a lungul timpului şi conţinutul tău va putea să reziste de-a lungul anilor.

46. Pune un spectacol în scenă. Adevărul poate suna sec, dar nu când este şi pus în scenă. Vorbeşte despre lucrurile certe cu entuziasm şi vei atrage prin prestaţie şi naturaleţe.

47. Ai nevoie de concentrare maximă. Când scrii, doar scrii, nu ar trebui să combini activitatea ta principală cu alţi n perturbatori.

48. Blogging-ul e înainte de toate, fun! Dacă nu te distrezi făcând blogging, cred că ţi-ai ales prost domeniul.

49. Învaţă din greşeli. Aşa reuşim să avansăm în viaţă.

50. Nu fii lacom. Nu căuta orice ocazie de a face un ban sau de a acapara un subiect. Lăcomia nu este răsplătită deloc bine.

51. Aproape totul este gratuit. Foarte probabil informaţia pe care tu o oferi contra unor schimburi, este disponibilă pe Internet în mod gratuit. Nu căuta să profiţi de oameni oferind informaţie care nu merită a fi remunerată.

52. Metrici, metrici, metrici. Stabileşte nişte unităţi de măsură pentru ceea ce faci.

53. Eşti bun şi dacă nu ai experienţă. Poate ai o perspectivă nouă. Nu ai încă experienţă, dar asta nu înseamnă că nu poţi să îţi exprimi părerea.

54. Recomandă alţi bloggeri. Vrei asta să se întâmple şi ţie. Recomandă bloggeri pe care tu îi consideri valoroşi.

55. Măreşte-ţi eforturile în offline. Viaţa cotidiană nu reprezintă tot timpul tău în online, sigur te întâlneşti cu oameni noi, prieteni, colegi, amici, familie. Fă-le cunoscută activitatea ta.

56. Fii un haiduc. Ia de la cei bogaţi şi dă la cei săraci. Oferă informaţii preţioase din domeniu, pe care alţii nu sunt dispuşi să le împartă. Nu zic să strici piaţa, ci să cauţi să oferi informaţii valoroase.

57. Fii umil. Nu uita de unde ai plecat şi apreciază tot sprijinul care ţi se oferă.

58. Fă-i să-şi dorească mai mult. După ce ţi-au citit articolul, asigură-te că vor să afle mai multe despre tine. Pune-le la dispoziţie toate instrumentele necesare.

59. Fidelizează-i. Dacă ai cititori fideli, oferă-le ceva în plus. O carte, un articol special, participarea la un eveniment, un concurs, ceva care să îi facă să îţi devină şi mai fideli.

60. Cunoaşte-i personal. Un om pe care îl cunoşti în realitate, cu care ai ocazia să vorbeşti faţă în faţă, este una dintre cele mai mari satisfacţii pe care le poţi avea ca şi blogger. Interacţionează personal cu cititorii tăi.

61. Inventează ceva. O expresie, un cuvânt, un concept, o comunitate, inventând ceva ai ocazia să construieşti bază mai solidă de oameni care te urmează.

62. Lasă munca să vorbească pentru tine. Vorba multă sărăcia omului. Lasă rezultatele să vorbească pentru tine. Aşa îţi vei da seama dacă eşti un valoros sau nu, dacă lumea te apreciază după valoarea muncii tale.

63. Promite ceva foarte bun, livrează ceva extraordinar. Nu căuta să setezi aşteptări imposibile. Setează aşteptări realiste privind munca ta şi surprinde livrând ceva extraordinar, peste aşteptări.

64. Scrie cu cititorii tăi în minte. Ce le iese lor dacă te citesc? Care sunt beneficiile lor pentru că alocă timp cititului articolelor tale? Răspunde-le la întrebările astea cu fiecare articol.

65. Repetă doar ce e vital. Se spune că repetiţia este mama învăţăturii. Repetă mesajul tău cheie, pentru ca să te asiguri că lumea a înţeles.

66. Fă-i evangheliştii ideilor taleFă-i promotorii ideilor tale. Dacă sunt îndeajuns de bune, merită să îi influenţezi să îţi transmită ideile mai departe.

67. Lasă-i te cunoască. Dându-le acces la informaţii despre tine, îi apropii. O pagină despre tine, o pagină de contact, un cont de reţea socială, paşi mici către o conexiune mai bună cu cititorii tăi.

68. Urmează-ţi propriile sfaturi. Degeaba vorbeşti dacă tu nu crezi în sfaturile tale şi nici nu le urmezi.

69. Nu minţi! Vei fi prins! Nu fă prostia de a minţi, lumea nu o să te uite şi vei fi blamat.

70. Scrie cu entuziasm. Crede în ceea ce scrii, este cel mai bun lucru pe care l-ai scris vreodată şi doreşti ca şi ceilalţi să aibă acelaşi entuziasm citind, ca şi tine când ai scris acel articol.

71. Poţi să fii controversat. Să stârneşti discuţii în contradictoriu, să ataci, să justifici poziţia ta controversată, dar trebuie să fii sincer făcând toate acestea.

72. Nu aştepta ca oportunităţile să vină la tine. Ai ocazia de a fi mai aproape de visurile tale dacă nu laşi totul la voia întâmplării.

73. Asigură cât mai multă interactivitate. Oamenii doresc interacţiune, între tine şi cititori, între ei şi site, oferă un cadru în care pot face mai mult decât să citească un text.

74. Mulţumeşte-le pentru atenţie. Mulţumeşte-le pentru comment-uri, RT-uri şi alte aprecieri. Atenţia lor ar trebui să te măgulească.

75. Foloseşte citate. Deseori ne regăsim în vorbele altora. Foloseşte citate ca să îţi transmiţi ideile. Este o metodă care va funcționa mult timp de acum înainte.

76. Povesteşte. Oferă o altă perspectivă asupra ideilor tale, pune-le în cadrul unei poveşti. Este un alt mod de a privi lucrurile, din perspectiva naratorului.

77. Scrie cât poţi mai mult când eşti inspirat nu trebuie să te limitezi doar la un articol, poţi scrie mai mult decât te aşteptai să scrii.

78. … dar nu uita că pofta vine şi mâncând. Dacă nu ai chef să scrii azi, nu trebuie neapărat să te forţezi. Poţi realiza măcar un draft şi să descoperi că ai trecut de un hop în ritmul tău de lucru.

79. Fă-ţi cunoscute valorile şi principiile. Lumea trebuie să ştie ce este important pentru tine şi după ce te ghidezi.

80. Să nu îţi fie frică de critici. Nu trebuie să fii pe placul tuturor. Tu trebuie să contezi pentru publicul tău ţintă, în primul rând, pe locul 2 pică restul.

81. Consideră-te norocos. Alţii nu au talentul de a scrie. Tu poate îl deţii. Alţii nu sunt la fel de bine informaţi ca şi tine. Consideră-te norocos.

82. Nu adopta o poziţie neutră. Poate la un moment dat eşti pus să alegi între 2 tabere. Deşi cea mai bună cale de a rezolva un conflict este de a-l evita, când eşti pus în situaţia de alege, ia decizia după valorile tale, nu rămâne indiferent.

83. Dă mai mult şi vei primi mai mult. Oferă mai multă informaţie şi valoare şi la un moment dat favoarea ţi se va întoarce, mai mult decât te aşteptai.

84. Ţinteşte să devii un brand personal. Numele tău doreşti să fie un substitut pentru ceva de valoare. Foloseşte-te de lucrul ăsta. Caută să fii ceva mai mult decât o personalitate.

85. Fii activ. Postând de 2-3 ori pe săptămâna şi fiind invizibil în rest, nu te ajută cu nimic. Fii activ în domeniul tău şi caută mereu noi oportunităţi de a relaţiona cu ceilalţi.

86. Întotdeauna fă call to action. Îndeamnă cititorii tăi să facă ceva diferit, să înveţe mai mult pentru ei, să aibă mai multă iniţiativă. Nu-i lăsa să fie doar spectatori, îndeamnă-i să acţioneze.

87. Scrie în avans. Dacă ai ocazia şi inspiraţia de a scrie 2-3 posturi înainte de termen, fă asta şi programează-le. Aşa îţi vei elibera calendarul de activitate pentru mai mult timp liber sau pentru alte lucruri ce necesită a fi rezolvate.

88. Fă-l pe cititor să rămână cu tine. Oferă-i posibilitatea de a se abona la RSS-ul tău, oferă-i acces şi la alte resurse create de tine, oferă-i şi alte posibilităţi de a-l ţine pe blogul tău.

89. Header-ul trebuie să te reprezinte. Consider că header-ul meu exprimă ceea ce eu reprezint. Reprezintă declaraţia mea pentru valoare, expusă într-un mod grafic.

90. Promovează valoarea şi conţinutul de calitate. Vrei să oferi ceva mai mult decât un articol. Vrei să oferi un concept nou, o idee ce merită a fi transmisă, o persoană ce doreşte a fi recunoscută ca şi un cunoscător în domeniu.

91. Cere feedback de la moguli. Şi ei au pornit de jos, poate lor le-a lipsit o părere pertinentă de la un specialist din domeniu. Intră în contact cu specialiştii din domeniu şi cere-le părerea privind conţinutului tău.

92. Personalizează-ţi blog-ul. Fă din tema blogului tău, colţul tău de personalitate. Schimbă design-ul, schimbă header-ul, adaugă elemente de interactivitate, adaugă un pic mai mult din stilul tău de a fi.

93. Fă-ţi cunoscute rezultatele. Anunţă faptul că ai atins anumite puncte important în munca ta. Un număr important de abonaţi, un număr important de comentarii sau orice informaţie care ar putea să fie interesantă pentru publicul tău.

94. Acceptă donaţii. Dacă lumea vrea să îţi ofere sprijin, de ce să îi refuzi? Un om poate aşa îşi exprimă mulţumirea, donând ceva. Nu neapărat bani. Ideea este să îi laşi satisfacţia unui om de a-ţi returna favoarea.

95. Trebuie să ai şi puţină răbdare. Nu te aştepta să ai de mâine un succes fulminant. Poate piaţa pe care tu activezi, încă nu e îndeajuns de dezvoltată. Sau poate încă nu ai spart gheaţa. Tu lucrează conştiincios şi vei ajunge să guşti din ambrozie.

96. Creează-ţi propriul set de maxime. E ceva la care nu te aşteptai. Însă oamenii iubesc maximele, mai ales când au ocazia să fie primii care le zic.

97. Nu există idei proaste. Ci idei care nu care nu pot fi aplicate acum. Îţi recomand să îţi notezi ideea pe o foaie sau oriunde doreşti să o păstrezi şi din când în când să treci în revistă ideile tale.

98. Răspunde-ţi la propriile întrebări. Cercetează dilemele tale şi dacă ai ocazia să descoperi răspunsul la ele, fă acest lucru public. Sunt convins că vei mai găsi cel puţin o persoană care să fi căutat acel răspuns.

99. Lucrează pe proiecte sociale. Oferă-te voluntar de a sprijini cu cunoştinţe şi cu experienţa ta, proiecte sociale care merită contribuţia ta. Voluntariatul schimbă societatea puțin câte puțin.

100. Înconjoară-te de oameni deştepţi. Te vor ajuta să creşti şi să îţi împingi limitele. Datorită lor vei deveni mai bun şi mai competent.

101. Trebuie să fii vizionar. Nu trebuie să îţi fie frică să visezi şi să îţi doreşti un viitor mai bun. Fă-ţi cunoscută viziunea şi stabileşti nişte paşi de care te poţi ţine să fii mai aproape de ea.

Aceasta este o listă scrisă pentru toate persoanele care își urmăresc scopul de a deveni un blogger mai bun. Toate sfaturile de mai sus, sunt de fapt paşi pe care îi aplic asupra mea şi asupra conţinutului meu.

Dacă vrei să rezolvi anumite probleme sau să găseşti anumite soluţii privind dilemele din jurul tău, trebuie să începi prin a te uita în oglindă.

Ce crezi că ar mai trebui să facă un blogger pentru a deveni mai bun?

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!